Trzaski po puszczaniu sprzęgła

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ryśko
    • 2025

    Trzaski po puszczaniu sprzęgła

    Nieaktualne. Można usunąć.
  • Ryśko
    Classic
    • 2015
    • 2

    #2
    Trzaski po puszczaniu sprzęgła

    Witam,
    Od pewnego czasu mam problem z moim autkiem Octavia II FL 1.6 TDI CR. Jadąc do przodu lub do tyłu, po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu następuje trzask tak jakby coś było luźne. Najbardziej jest to odczuwalne na niskich biegach i na wstecznym. Wczoraj wymieniona została poduszka po stronie sprzęgła, niestety opisany problem nadal występuje. Próbowałem ruszać przy wciśniętym hamulcu - w tym przypadku również słychać trzask.

    Dodatkowo podczas jazdy po wciśnięciu gazu i puszczeniu następuje lekkie szarpnięcie.
    Co by to mogło być? Czasami są delikatne zgrzyty przy wrzucaniu wstecznego. Od czasu do czasu są problemy z wrzuceniem 4-ki

    Komentarz

    • Maly745
      Elegance
      • 2014
      • 773
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Sprawdź poduszki dolne pod silnikiem
      Skoda Octavia II FL
      Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

      https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

      Komentarz

      • sziaba
        Rider
        • 2009
        • 358

        #4
        Ryśko, dwumasa :?:
        Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

        Komentarz

        • wesol
          Rider
          • 2008
          • 689

          #5
          spróbój jeszcz eodpowietrzyc sprzeglo dl apewnosci ale sklaniam sie tez do teog ze prawdopodobnie dwumas siada.
          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

          Komentarz

          • Ryśko
            Classic
            • 2015
            • 2

            #6
            Jeszcze nie mam nawet 40 kkm ...
            Jest jeszcze inna możliwość?

            Komentarz

            • voithmen
              Drive
              • 2015
              • 68

              #7
              Zamieszczone przez Ryśko
              Jeszcze nie mam nawet 40 kkm ...
              Jest jeszcze inna możliwość?
              odpowietrzenie wysprzęglika ale najprawdopodobniej dwumasa a ze nie ma 40kkm to nic nie znaczy można jeżdzić na obrotach poniżej 1500rpm lub dawać w "rure" przy ruszaniu lub trzymać sprzęgło na światłach i dwumasa szybko poleci

              Komentarz

              • Wolga85
                Rider
                • 2014
                • 288
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                Ja bym jeszcze dodał do czynności uszkadzających dwu-masę zostawianie auta na biegu. Tzn jest jak najbardziej prawidłowe ale powinno się to wykonać tak że najpierw ręczny, potem luz gasimy silnik puszczamy hamulec roboczy wciskamy sprzęgło i wrzucamy np 1. Chodzi o to aby nie zostawiać dwu masy z naprężeniami (częściowo ściśniętych sprężyn bo powoduje ich szybsze obsiadanie i zwiększenie martwego punktu pracy (pewien kat ruchu sprzęgła bez oporu sprężyn).

                Komentarz

                • abstinent
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4842
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  wystarczy że ktoś lubi "oprzeć nogę" o sprzęgło pomiędzy zmianą biegów i szybciutko poleci dwumasa

                  Komentarz

                  • wesol
                    Rider
                    • 2008
                    • 689

                    #10
                    luz jaowy miedzy masami czyli tymi sprezynkami jest odsc czesto nawet w nowych dwumasach wiec nie jes tto jakeis mega straszne. Nie to jest zawsze odpowiedzialne za stwierdzeniem ze dwumas jest juz do wymiany.
                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                    Komentarz

                    • Wolga85
                      Rider
                      • 2014
                      • 288
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      Są podane tolerancje luzu dla danego sprzęgła.

                      Komentarz

                      • wesol
                        Rider
                        • 2008
                        • 689

                        #12
                        A tak luz miedzy maami po luku czyli tak jak jedna mas astoi a druga bedzie sz krecil nawet jakas breszka to w insigni jak dobrze pamietam to chyba 8 zebó co jest dla mnei juz parodio i zabezpieczeniem z estrony producenta aut tak jak spozycie oliwy 1 litr na tysiaka. Toz to nie male ilosci a mega duzo i wątpie by przechodzil badania na SKP w takim stanie. Tak samo z dwumasami to bujd ana kołach jak nic. Max wychylenie masy w takim dwumasie od 1.9 tdi to jak dobrz epamietma ( choc sprawdze moze dzis bo w piwnicy sie gdzies wala dwumas od btb) to cos kolo 15 zebów. Ten luz nei jest az taki wazny. Wazniejsz ejes to by obie masy sie o siebie nie obijaly czyli podluzny po osi obrotu oraz zeby os obrotu meidzy obiema masami byla t asama bo dosc czesto wyrabia sie ta czesc jakby ułożyskujaca ( gdzie tamnie ma zadnego lozyska a ni nic) i jedna masa sie przesuwa lekko w bok powodjac ze nie ma osiowosci i nawet wycisk nie duzsi idealnie na sloneczko docisku a leko z przesunieciem. Wtedy beda cyrki i efekt jakby niewysprzeglenia d konca. sprzeglo bedzi emocno ciagnąć mimo ze pedal wcsniety na maxa. PRzerabielm to a kaplem sie jak stalem pod leciutka gorke i na wcisnietym pedale sprzegla z biegiem zapietym dodalem lekko gazu a auto zaczyna pod ta gorke jechac. Mowie jak to?? Wiadomo ze sprzeglo nei ropina calkowicie naped ale nie powino ciagnac takiej masy auta pod gore. ROzumiem kola podniesione i sie kreca na sprzegle bo tak jest w nowym aucie ale zeby ciaglo tak mocno ze ruszy budą.
                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                        Komentarz

                        • nocki2
                          Classic
                          • 2014
                          • 14

                          #13
                          Witam to ja się podpinam 1.6 MPI 102 PS 2004r z tego co wiem to w tym silniku nie ma dwumasa a mam podobne objawy.Wbity bieg prędkości dowolna puszczam gaz i po 1-2 sec następuje szarpniecie widoczne na obrotomierzu raz jest mkcniejsze raz słabsze ale wyraznie odczuwalne przy mocniejszym dodaniu gazu też czuć i słychać szarpniecie jak by byl gdzieś luz.Wymienilem sprawdzilem poduszki przeguby i nic żadnych luzów. A dodam jeszcze że gdy podczas jazdy wcisne delikatnie pedały sprzęgła to szarpanie nie nasila i wyraznie wzmacnia dodatkowo coś przenosi wibracje na pedal sprzęgła. .Panowie proszę o jakieś sugestie czy to mogą być tlumiki drgań skretnych w sprzegle czy cos z wysprzeglikiem bo również dochodzi klekot ze strony sprzęgła gdy te jest spuszczone

                          Komentarz

                          • wesol
                            Rider
                            • 2008
                            • 689

                            #14
                            mogla sie sprezynka obrócic na tarczy sprzeglowej albo jak ostatnio mialem w clio - sprezynka pękła i czesc wyleciala miedyz tarcze a zamach.
                            Pulsowanie pedalu przy leciutkim wcisnieciu mas zi na dwumasi ei na jednomasie nawet w aucie nowym fabrcznym.
                            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                            Komentarz

                            • nocki2
                              Classic
                              • 2014
                              • 14

                              #15
                              No właśnie tak podejrzewam te tlumiki drgan skretnych mieszkam w De więc czekam tylko na urlop i do polski bo tu za sprzęgło to mnie pewnie 600- 800 euro skroją.Juz mialem przykład z klimatyzacją stwierdzili awarię kompresora wymian 800 euro a problem rozwiązałem młotkiem zawiesił sie zawór wydajność kompresora.Dodam że szarpanie wzmaga się na wlaczonej klimie jak silnik jest pod obciążeniem ciezko jest ruszyć płynie zawsze szarpanie i przy zmianie biegów i przy odpuszczaniu pedału gazu.

                              Komentarz

                              Pracuję...